Over ODS

De ODS visie:

ODS helpt bedrijven en medewerkers duurzaam vitaal en fit te blijven door een combinatie van activiteiten en adviezen op het gebied van Beweging, Ontspanning, Voeding en Mindset.

Onze missie is:

Gezonde bedrijven door vitale medewerkers

De vier pijlers van ODS

De vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers is bepalend voor het succes van je onderneming. ODS helpt bij het fit en vitaal houden van medewerkers. We hebben een laagdrempelige en praktische aanpak en realiseren daarmee je doelen op het gebied van vitaliteit. Onze focus ligt daarbij op:

Voldoende en verantwoord bewegen is essentieel voor een vitaal leven. ODS organiseert sportieve activiteiten voor jong en oud. Voor beginner en gevorderde. Individueel en in een groep. We bieden ook programma’s per afdeling en bedrijf.

ODS houdt je in beweging

Ontspanning

Van veel kanten wordt een beroep op mensen gedaan. Vanuit werk, gezin, de sociale omgeving en niet te vergeten, vanuit de digitale wereld. Hoe voorkomen we dat mensen onder de druk bezwijken, slecht slapen en dat hun energie wegebt? ODS activiteiten en programma’s brengen de nodige rust en focus.

ODS brengt rust in je hoofd en in je lijf

Voeding

We eten en drinken iedere dag en denken er niet altijd over na. Met ODS spijkeren we kennis bij. ODS maakt mensen bewust van wat voeding op lange termijn met je doet. We zien voeding als bron van vitaliteit.

Met ODS eet je bewust en lekker

Mindset

Mensen en bedrijven die ervan overtuigd zijn dat meer bewegen, beter ontspannen en gezonder eten hen vitaler maakt, hebben de goede mindset. Dat is de basis voor gedragsverandering bij medewerkers en cultuurverandering in je organisatie. Vitaal leiderschap is daarbij essentieel en zorgt voor draagvlak, positiviteit en werkgeluk.

ODS houdt je scherp

ODS is er voor werkgevers

ODS adviseert en ondersteunt directies en HR-functionarissen op het gebied van vitaliteit voor medewerkers. ODS heeft een breed aanbod. We organiseren incompany vitaliteits-activiteiten en we ontzorgen je bij het regelen van lidmaatschappen bij sportscholen en andere vitaliteitsaanbieders. Wil je meer weten of wil je eens vrijblijvend praten over jouw specifieke situatie? Mail ons dan op info@ods-vitaal.nl. We komen graag met je praten. Wilt je je bedrijf én medewerkers vitaal en fit houden? Sluit je dan aan bij ODS!

Je bedrijf aansluiten bij ODS

ODS is er voor werknemers

Werk je bij een van onze aangesloten bedrijven? Dan ben je automatisch bij ODS aangesloten en kun jij, je partner en gezinsleden gebruik maken van het ODS vitaliteitsaanbod. Daarnaast kunnen jullie ook deelnemen aan de jaarlijkse ODS evenementen. Wil je van meer ODS diensten gebruik maken, bekijk dan hier hoe je lid kunt worden.

Download ODS folder

Bekijk het ODS vitaliteitsaanbod

ODS team, bestuur en vrijwilligers

ODS richt zich op het stimuleren van sport, duurzame inzetbaarheid, vitaliteit en welzijn van de medewerkers met hun gezinnen en de gepensioneerden van de aangesloten bedrijven. ODS realiseert haar doelen door het aanbieden van een aantrekkelijk en divers activiteitenaanbod door heel Nederland.
We doen dit met betrokken en enthousiaste mensen (team, bestuur en vrijwilligers) in samenwerking met onze vitaliteitsaanbieders.

Directie en teamleden

Kirsten Offermanns

Sandra Meijer

Adviseur Vitaliteit

Micha van Zeijl

Accountmanager / Eventmanager

Miranda Janssen

Medewerker ledenadministratie en financiële administratie

Frank van Meijel

Communicatie

Bestuursleden

Muriel Thijssen-Vermijs

DSM

André Reinaerdts

OCI

Peter van den Heuvel

Penningmeester
SABIC

Maurice Beltgens

Sitech

Niels van der Aar

Arlanxeo

Mark Ramaekers

Fibrant

Vrijwilligers

Tientallen vrijwilligers ondersteunen ODS bij de jaarlijkse evenementen en maken er voor iedereen iets moois van! Vrijwilligers zijn belangrijk voor ODS. Ze geven ODS een gezicht en bepalen de sfeer. Als jij iemand bent of iemand kent, die ODS wil helpen op evenementen, stuur dan een mail. Er is altijd een leuke klus te doen bij ontvangstbalie, het uitzetten van routes, het verzinnen van activiteiten en ga zo maar door. Op onze jaarlijkse vrijwilligers avond zetten we je in het zonnetje.

Werken bij ODS

ODS is altijd op zoek naar mensen met passie voor vitaliteit die het ODS team kunnen versterken. Dat kan zijn als medewerker, als stagiair of als vrijwilliger bij evenementen. Neem gerust contact op en mail naar info@ods-vitaal.nl.

Actuele vacature:

In het ODS Vitaal team is plaats voor een enthousiaste

Financieel administratief allrounder

De missie van ODS Vitaal is: Vitale organisaties door vitale medewerkers.
Dat doen we door aangesloten bedrijven en medewerkers te helpen om duurzaam vitaal en fit te blijven. We geven adviezen en organiseren activiteiten op het gebied van Mindset, Beweging, Ontspanning en Voeding. Dit doen we op een laagdrempelige, persoonlijke en enthousiasmerende manier die mensen energie geeft en aanzet tot actie.

Ben jij net zo ambitieus als ODS? Ben jij secuur en oplossingsgericht? Dan pas jij perfect in het kleine, professionele ODS Vitaal team. Je bent onze spil en aanspreekpunt bij financiële en administratieve zaken. Je hebt dagelijks contact met onze aangesloten bedrijven en hun medewerkers en met de ODS vitaliteitsaanbieders. Dat maakt je functie afwisselend en dynamisch. We zoeken voor deze vacature iemand voor 20-32 uur per week.

ODS Vitaal biedt je groeimogelijkheden; persoonlijk én zakelijk
We bieden je een vaste baan voor minimaal 20 uur per week. Daarnaast investeert ODS in jouw vakinhoudelijke en persoonlijke groei door opleidingen en coaching aan te bieden en natuurlijk met afwisselende projecten die zijn afgestemd op jouw ambitie, competenties en mogelijkheden. Je krijgt een professionele werkomgeving waarin je ruimte krijgt voor eigen initiatief. Jouw ontwikkeling staat centraal en eventuele doorgroei naar de functie van (assistent)controller is mogelijk.
Afhankelijk van de opleiding, leeftijd en ervaring kennen we aan deze functie een salaris toe conform salarisschaal 7 of 8 CAO Sport. ODS heeft goede arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering en de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken. We zijn flexibel in het verdelen van de uren over de werkdagen. ODS Vitaal is gevestigd in een mooi kantoor in een dynamisch businesscentrum met goede parkeerfaciliteiten.
ODS is een organisatie met een groot zakelijk netwerk dat bestaat uit meer dan 200 vitaliteitsaanbieders en 70 aangesloten bedrijven waaronder: Arlanxeo, DSM, Fibrant, OCI, SABIC, Sitech, Stichting Mondriaan en Zuyd Hogeschool.

Wat heb jij met vitaliteit?
Vitaliteit en werk/privé balans zijn belangrijke onderwerpen bij het vinden van een nieuwe baan. ODS Vitaal besteedt daar veel aandacht aan. We horen graag van je wat ODS kan doen om je daarin te ondersteunen en we zijn benieuwd hoe jij werkt aan je vitaliteit. We werken in een dynamische organisatie die elke dag leert, groeit en constant inspeelt op de veranderende markt. Daarom zijn vitaliteit en veerkracht belangrijke kenmerken van ons team.

We vinden onderstaande eigenschappen belangrijk

• Je bent klantvriendelijk, resultaatgericht, accuraat, stressbestendig, betrouwbaar, flexibel en een echte teamplayer die ook prima zelfstandig werkt
  • Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je beheerst Exact Online en kent Outlook, Word en Excel op je duimpje
  • Je gaat makkelijk om met nieuwe interne administratieve systemen
  • Je hebt affiniteit met vitaliteit
  • Je hebt MBO – HBO werk- en denkniveau
  • Je werkt proactief en hebt oog voor efficiency

Wat worden je werkzaamheden?

• Je beantwoordt vragen van leden, bedrijven en vitaliteitsaanbieders via telefoon en mail (helpdesk)
  • Je beheert via ons eigen systeem de ledenadministratie voor ruim 5.000 leden
  • Je beheert de administratie en contracten van 70 aangesloten bedrijven en ca 200 vitaliteitsaanbieders
  • Je verwerkt de facturatie zowel inkoop als verkoop
  • Je houdt crediteuren-, debiteuren-, projectadministratie, inhoudingen en afdrachten up-to-date
  • Je verzorgt de btw-aangiften
  • Je vormt, samen met een collega, het financieel administratieve duo dat het complete takenpakket in onderling overleg uitvoert

Ben jij die financieel administratieve allrounder die we zoeken?
Dan ontvangen we graag jouw motivatiebrief en CV.
Mail Kirsten Offermanns: k.offermanns@ods-vitaal.nl

We horen graag van je! Uiterste inzenddatum is 1 september 2022.

Download het pdf van vacature ‘Financieel administratief medewerker

Stichting ODS
Tel: 046 – 410 6236 (ma. di. en do.: 9-12 en 13-17 u. wo.: 9-12 u.)
Mail: info@ods-vitaal.nl

Bezoekadres: