Over ODS

De ODS visie:

ODS helpt bedrijven en medewerkers duurzaam vitaal en fit te blijven door een combinatie van activiteiten en adviezen op het gebied van Beweging, Ontspanning, Voeding en Mindset.

Onze missie is:

Gezonde bedrijven door vitale medewerkers

De vier pijlers van ODS

De vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers is bepalend voor het succes van je onderneming. ODS helpt bij het fit en vitaal houden van medewerkers. We hebben een laagdrempelige en praktische aanpak en realiseren daarmee je doelen op het gebied van vitaliteit. Onze focus ligt daarbij op:

Voldoende en verantwoord bewegen is essentieel voor een vitaal leven. ODS organiseert sportieve activiteiten voor jong en oud. Voor beginner en gevorderde. Individueel en in een groep. We bieden ook programma’s per afdeling en bedrijf.

ODS houdt je in beweging

Ontspanning

Van veel kanten wordt een beroep op mensen gedaan. Vanuit werk, gezin, de sociale omgeving en niet te vergeten, vanuit de digitale wereld. Hoe voorkomen we dat mensen onder de druk bezwijken, slecht slapen en dat hun energie wegebt? ODS activiteiten en programma’s brengen de nodige rust en focus.

ODS brengt rust in je hoofd en in je lijf

Voeding

We eten en drinken iedere dag en denken er niet altijd over na. Met ODS spijkeren we kennis bij. ODS maakt mensen bewust van wat voeding op lange termijn met je doet. We zien voeding als bron van vitaliteit.

Met ODS eet je bewust en lekker

Mindset

Mensen en bedrijven die ervan overtuigd zijn dat meer bewegen, beter ontspannen en gezonder eten hen vitaler maakt, hebben de goede mindset. Dat is de basis voor gedragsverandering bij medewerkers en cultuurverandering in je organisatie. Vitaal leiderschap is daarbij essentieel en zorgt voor draagvlak, positiviteit en werkgeluk.

ODS houdt je scherp

ODS is er voor werkgevers

ODS adviseert en ondersteunt directies en HR-functionarissen op het gebied van vitaliteit voor medewerkers. ODS heeft een breed aanbod. We organiseren incompany vitaliteits-activiteiten en we ontzorgen je bij het regelen van lidmaatschappen bij sportscholen en andere vitaliteitsaanbieders. Wil je meer weten of wil je eens vrijblijvend praten over jouw specifieke situatie? Mail ons dan op info@ods-vitaal.nl. We komen graag met je praten. Wilt je je bedrijf én medewerkers vitaal en fit houden? Sluit je dan aan bij ODS!

Je bedrijf aansluiten bij ODS

ODS is er voor werknemers

Werk je bij een van onze aangesloten bedrijven? Dan ben je automatisch bij ODS aangesloten en kun jij, je partner en gezinsleden gebruik maken van het ODS vitaliteitsaanbod. Daarnaast kunnen jullie ook deelnemen aan de jaarlijkse ODS evenementen. Wil je van meer ODS diensten gebruik maken, bekijk dan hier hoe je lid kunt worden.

Download ODS folder

Bekijk het ODS vitaliteitsaanbod

ODS team, bestuur en vrijwilligers

ODS richt zich op het stimuleren van sport, duurzame inzetbaarheid, vitaliteit en welzijn van de medewerkers met hun gezinnen en de gepensioneerden van de aangesloten bedrijven. ODS realiseert haar doelen door het aanbieden van een aantrekkelijk en divers activiteitenaanbod door heel Nederland.
We doen dit met betrokken en enthousiaste mensen (team, bestuur en vrijwilligers) in samenwerking met onze vitaliteitsaanbieders.

Directie en teamleden

Dave Beijer

Fibrant

Vrijwilligers

Tientallen vrijwilligers ondersteunen ODS bij de jaarlijkse evenementen en maken er voor iedereen iets moois van! Vrijwilligers zijn belangrijk voor ODS. Ze geven ODS een gezicht en bepalen de sfeer. Als jij iemand bent of iemand kent, die ODS wil helpen op evenementen, stuur dan een mail. Er is altijd een leuke klus te doen bij ontvangstbalie, het uitzetten van routes, het verzinnen van activiteiten en ga zo maar door. Op onze jaarlijkse vrijwilligers avond zetten we je in het zonnetje.

Werken bij ODS

ODS is altijd op zoek naar mensen met passie voor vitaliteit die het ODS team kunnen versterken. Dat kan zijn als medewerker, als stagiair of als vrijwilliger bij evenementen. Neem gerust contact op en mail naar info@ods-vitaal.nl.

Op dit moment zijn wij op zoek naar:

Administrateur voor 24 uur per week

De functie van administrateur

De administrateur is als allround financieel medewerker inzetbaar en hij/zij verzorgt de gehele administratie samen met een collega van de leden- en financiële administratie. Vanuit de periodieke afsluiting maak je een verslag voor de controller met (tussentijdse) resultaten, afwijkingen van begroting e.d. De verantwoording voor de inrichting van de financiële administratie, het opstellen van de jaarrekening, afhandeling van fiscale vraagstukken e.d. ligt voorlopig bij de controller. Ook maakt ODS gebruik van externe ondersteuning en advies door de accountant.

Taken en verantwoordelijkheden van de administrateur

• In beeld brengen van financiële resultaten en (on)gewenste consequenties door accurate verwerking van financiële gegevens.
  • Up-to-date houden en bewaken van crediteuren-, debiteuren-, projectadministratie, inhoudingen en afdrachten.
  • Het (zelfstandig) inzichtelijk maken van periodieke managementinformatie in relatie tot budgetten en prognoses, inclusief toelichtingen naar controller.
  • Zelfstandig opstellen en voorbereiden van stukken en het verstrekken van toelichtingen t.b.v. de jaarstukken naar externe accountant.
  • Verzorgen van btw-aangiften.
  • Operationeel beheer van financiële middelen.
  • Bewaking van de liquiditeitspositie en signalering van liquiditeitsvraagstukken.
  • Intern aanspreekpunt voor alle operationele financiële vraagstukken.

Dit ben jij

Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie en beschouwt complexe bedrijfsprocessen als een uitdaging. Je weet subjectieve en objectieve zaken van elkaar te scheiden. Je bewaakt zorgvuldig de planning en deadlines van je eigen werkzaamheden en je signaleert mogelijke verbeteringen in verwerkingsprocessen. Je vraagt en krijgt graag feedback om je performance en afdelingsresultaten te optimaliseren. Je hebt gevoel voor digitale systemen en bent niet bang in een voor jou onbekend programma te duiken.

Functie-eisen

• HBO-werk- en denkniveau in de richting bedrijfsadministratie of bedrijfseconomie
  • Zelfstandig als ook in teamverband kunnen werken
  • Resultaatgericht
  • Hands-on mentaliteit in de uitvoering
  • Accuraat
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Affiniteit met (het doorgronden en ontwikkelen van) financiële rapportages
  • Vaardigheid met Excel
  • Kennis van Exact Online is een pré

Wat biedt ODS jou?

Ontwikkeling staat centraal en ODS investeert in jouw vakinhoudelijke en persoonlijke groei door opleidingen en coaching aan te bieden en natuurlijk met afwisselende projecten die zijn afgestemd op jouw ambitie, competenties en mogelijkheden. Eventuele doorgroei naar de functie van (assistent)controller is mogelijk.

Afhankelijk van je opleiding, leeftijd en ervaring kennen we aan deze functie een salaris toe conform salarisschaal 9, CAO Sport. Stichting ODS heeft goede arbeidsvoorwaarden, waaronder een eindejaarsuitkering en een flexibele werkomgeving. We zijn flexibel in het verdelen van de uren over de werkdagen. Het ODS kantoor is van maandag t/m donderdag geopend. Vrijdag ben je dus vrij.

Ben jij de persoon die we zoeken?
Stuur dan jouw motivatiebrief en CV naar Cliff Hamers: c.hamers@ods-vitaal.nl
We horen graag van je! Uiterste inzenddatum: 1 augustus 2021

Stichting ODS
Tel: 046 – 410 6236 (maandag t/m donderdag, 9:00-17:00)