Veelgestelde vragen

Algemeen

Je betaalt de contributie die vermeld staat bij het gekozen abonnement. ODS-Vitaal rekent geen commissie aan haar leden.

ODS-Vitaal is maandag, dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar van 09.00 – 12.00 en van 13.00 – 17.00 uur.
Voor vragen zijn we ook via mail, info@ods-vitaal.nl bereikbaar van maandag tot en met donderdag.

Ja, alleen als je werkgever is aangesloten bij ODS-Vitaal, kun je via ODS-Vitaal met korting sporten. Ook als je partner werkzaam is bij een van onze aangesloten bedrijven kun je gebruik maken van de diensten van ODS-Vitaal.

Als het betreffende sportinstituut bij ODS-Vitaal is aangesloten, kun je hen verzoeken om je huidige abonnement om te zetten naar een abonnement via ODS-Vitaal. Wanneer de vitaliteitsaanbieder dit verzoek heeft verwerkt dien je ook een abonnement aan te vragen rechtstreeks bij ODS-Vitaal. Je abonnement zal vanaf dit moment(per de eerste van de maand) via ODS-Vitaal ingaan.

Je kunt zelf je pasfoto wijzigen in het ‘Mijn-ODS’ portaal. Klik wanneer je ingelogd bent op mijn gegevens, vervolgens op het potloodje achter de persoon waarvan je de foto wilt wijzigen. Je kunt nu een pasfoto uploaden. Wanneer je de pasfoto hebt geüpload zullen wij deze beoordelen. Indien akkoord zullen we de nieuwe digitale pas activeren.  

Let op: op de foto moet je gezicht duidelijk herkenbaar zijn, foto’s met een (zonne-)bril of groepsfoto’s zijn niet geschikt. Mocht dit niet lukken neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Je kunt je digitaal inschrijven via onze website. Ga naar ‘Mijn-ODS’ en schrijf je in, vervolgens heb je gratis toegang tot het gehele ODS-portaal, hier zijn geen kosten aan verbonden.  

Log in met je ‘Mijn-ODS’ account, en ga vervolgens naar mijn gegevens. Je kunt hier nu een gezinslid toevoegen. Het toevoegen van vrienden, kennissen of andere familieleden is niet toegestaan.

Neem telefonisch: 046-4106236 of per email: info@ods-vitaal.nl contact met ons op, en geef aan dat je je pas bent verloren. Vanaf heden maken wij gebruik van een digitale ODS-pas. Wanneer je aangeeft dat jij je pas verloren bent zullen wij deze omzetten in een digitale pas.  

Dit kun je zelf gemakkelijk wijzigen in het ‘Mijn-ODS’ portaal. Wanneer je bent ingelogd klik je rechtsboven op wijzigen, vervolgens klik je op gegevens wijzigen. Je kunt nu je adres wijzigen.

Lukt dit niet? Neem telefonisch: 046-4106236 of per email: info@ods-vitaal.nl contact met ons op, en geef aan dat je een adreswijziging wilt doorgeven. Wij zullen het adres voor je wijzigen.

Dit kun je zelf gemakkelijk wijzigen in het ‘Mijn-ODS’ portaal. Wanneer je bent ingelogd klik je rechtsboven op wijzigen, vervolgens klik je op gegevens wijzigen. Je kunt nu je email adres wijzigen. Let op: het mailadres waarmee je inlogt in dit account wordt ook omgezet naar het nieuwe mailadres!

Lukt dit niet? Neem telefonisch: 046-4106236 of per email: info@ods-vitaal.nl contact met ons op, en geef aan ons door welke wijziging je wilt doorvoeren. Wij zullen je ‘Mijn-ODS’ account ook omzetten naar je nieuwe mailadres.

Zodra je weet dat je uit dienst gaat, moet je dit melden bij ODS-Vitaal. Nadat de contractduur van je abonnement(en) is verlopen zal je lidmaatschap bij ODS-Vitaal stoppen. Ook kun je niet meer deelnemen aan andere activiteiten van ODS-Vitaal (zoals evenementen) vanaf de datum dat je uit dienst gaat.

Je kunt telefonisch: 046-4106236 of per email: info@ods-vitaal.nl contact met ons opnemen.

Je ontvangt dan een nieuwe incassomachtiging per email. Gelieve de machtiging ingevuld en ondertekend per email of per post te retourneren.

Als je hebt gewerkt bij een organisatie die haar ex-werknemers hiervoor toestemming geeft, kan dat. Als je dan direct aansluitend aan je dienstverband, gepensioneerd bent, kun je afhankelijk van je werkgever gebruik maken van het ODS-Vitaal aanbod. Dit geldt niet voor medewerkers die van de bedrijfsAOW gebruik maken of anderszins eerder uit dienst treden of vervroegd met pensioen gaan. Dit laatste kan ook als de werkgever hiervoor toestemming geeft.

Abonnementen

Log in via ‘Mijn-ODS’ of maak een account aan, vervolgens ga je naar vitaliteitsaanbod en kies je de gewenste aanbieder uit. Scrol vervolgens naar beneden en kies een van de aangeboden abonnementen uit, kies voor jou de gewenste startdatum van het abonnement en sluit het abonnement af. Wanneer wij je gekozen abonnement geactiveerd hebben zullen we je een bevestigingsmail sturen. Je ontvangt daarnaast in je ‘Mijn-ODS’ account een digitale pas.

Je hoeft geen pasfoto aan te leveren, je kunt er ook voor kiezen een foto met je mobiele telefoon te maken. Let op: je gezicht moet duidelijk herkenbaar zijn. Groepsfoto’s en foto’s met een (zonne-)bril zijn niet geschikt! Je kunt de foto uploaden bij je aanmelding, of deze wijzigen via ‘Mijn-ODS’.

Log in bij ‘Mijn-ODS’ en klik op ‘mijn gegevens’. Je ziet aan de rechterkant ‘mijn gezin’ staan met daaronder jouw eigen naam. Klik op de wijzigingspen en kies een foto uit. Klik vervolgens op ‘wijzigen’. Je geüploade foto wordt eerst door ons gecontroleerd. Je ontvangt een mail wanneer deze goedgekeurd is.

Dit verschilt per Vitaliteitsaanbieder en het gekozen abonnement. Standaard hebben alle abonnementen een minimale contractduur van 12 maanden. Bij enkele gevallen is het ook mogelijk om kortere (3 of 6 maanden) abonnementen af te sluiten. Het is niet mogelijk om vroegtijdig het abonnement op te zeggen.

Indien een van onderstaande situaties zich voordoen, mag het lidmaatschap in overleg met de vitaliteitsaanbieder tussentijds beëindigd worden:

– Uitdiensttreding bij de werkgever– Overlijden
– Echtscheiding (dan geldt dit alleen voor de partner van het financieel lid)
– Verhuizing buiten de regio

Als medewerkers uit dienst gaan, ongeacht de rede, vervalt het ODS-Vitaal lidmaatschap. Besluit de werkgever, ondanks het voortijdig verlaten van de organisatie, dat de medewerker recht heeft op een verlenging van het ODS-Vitaal dienstenaanbod (vitaliteitsaanbod en evenementen), dan dient de werkgever dit schriftelijk kenbaar te maken bij ODS-Vitaal.

Betalingen

Je werkgever heeft een keuze gemaakt uit een van de onderstaande opties:
– UJe ontributie wordt door je werkgever ingehouden op je salaris.
– Je  contributie wordt middels door jou ondertekende machtiging per automatische incasso rechtstreeks van je bankrekening ingehouden.

Nee, dit wordt door je werkgever bepaald.

Op verzoek van de vitaliteitsaanbieder zal ODS-Vitaal de tarieven wijzigen. Een vitaliteitsaanbieder mag 1x per jaar haar tarieven indexeren (dit gebeurt volgens de wettelijke indexering, veelal gebaseerd op de CBS-index).

Wanneer de indexering onder of gelijk is aan dit percentage mag je je abonnement niet vroegtijdig opzeggen. Wel dient deze wijziging minimaal 1 maand van tevoren kenbaar gemaakt te worden aan jou.

Wanneer de prijswijziging hoger is dan de wettelijke indexering spreken we van een prijsverhoging en geen indexering. We zullen dit minimaal 1 maand voorafgaand aan de wijziging aan je doorgeven, je mag je abonnement per direct opzeggen.

Let op: je dient dit kenbaar te maken voor de eerste dag van de volgende maand.

Je kunt telefonisch: 046-4106236 of per email: info@ods-vitaal.nl contact met ons opnemen.

Je ontvangt dan een nieuwe incassomachtiging per email. Gelieve de machtiging ingevuld en ondertekend per email of per post te retourneren.

De contributie wordt maandelijks achteraf geïncasseerd vanaf de startdatum van je lidmaatschap. Voorbeeld: Je bent lid geworden in de maand april. Dan zullen wij de contributie rond de 25ste april van je rekening incasseren. Wij incasseren altijd de contributie van de lopende maand (dus achteraf).

Evenementen

Alle medewerkers van aangesloten werkgevers mogen deelnemen aan de evenementen van ODS-Vitaal (Enkele werkgevers zijn uitgesloten van de evenementen, dit is een keuze van je werkgever).

Als medewerker van een aangesloten werkgever mag je je partner en gezinsleden meenemen. Als gepensioneerde medewerker mag je je partner (geen gezinsleden) meenemen naar de evenementen. Er is wel een leeftijdsgrens (16 jaar).

Let op: andere familieleden, vrienden of kennissen mogen niet deelnemen aan de evenementen van ODS-Vitaal. Je mag natuurlijk wel gezellig met je collega’s komen wanneer zij zichzelf inschrijven!

Wanneer de aanmeldingen voor een evenement gestart zijn kun je je inschrijven via ‘Mijn-ODS’. Wanneer je bent ingelogd ga je naar evenementen en klik je op info en aanmelden, je kunt je nu rechtsboven aanmelden voor het evenement. Je ontvangt een bevestiging van de aanmelding en je tickets via je mail.

Bepaalde werkgevers hebben de keuze gemaakt om niet deel te nemen aan de evenementen, jouw werkgever is hier dus 1 van. Je kunt je met jouw account niet aanmelden voor de evenementen, wel kun je gebruik maken van het overige aanbod dat ODS-Vitaal te bieden heeft.

Indien je werkgever wel deelneemt aan de evenementen en je je niet kunt aanmelden met je account, neem dan contact met ons op!

De tickets worden automatisch naar je mail gestuurd wanneer jij je hebt aangemeld. Kun je de mail niet meer vinden? Dan kun je de tickets downloaden via ‘Mijn-ODS’. Wanneer je bent ingelogd ga je naar evenementen en vervolgens naar mijn inschrijvingen. Je kunt hier de tickets downloaden.

Wij zullen de tickets scannen wanneer je je aanmeldt tijdens het evenement.
Je kunt je tickets laten scannen vanaf je telefoon, printen is niet nodig!