Werkgevers

Onze visie:

ODS helpt bedrijven en medewerkers duurzaam vitaal en fit te blijven door een combinatie van activiteiten en adviezen op het gebied van Beweging, Ontspanning, Voeding en Mindset.

ODS adviseert en voert uit. Je wordt helemaal ontzorgt.

Het TNO model is voor ons het perfecte ‘praatplaatje’ om kennis te maken met je organisatie en het in kaart brengen van de wensen.

ODS heeft een lean & mean aanpak

We inventariseren en voeren (samen met jou) meteen passende acties uit.

1. Lean & Mean
inventarisatie

Dat levert een helder dashboard op en is de basis voor ons voorstel. Benutten van het goede dat er al in je organisatie zit.

2. Advies voor
acties

Combinatie van acties om de organisatie vitalititeit te verhogen.

3. Ontzorgen en aan de
slag met oplossingen

ODS ondersteunt en coördineert de praktische uitvoering.

4. Evaluatie van
de resultaten

ODS regelt nazorg in de vorm van evaluatie van resultaten en vervolgacties. Successen vieren.

ODS speelt in op actuele thema’s

Uit ervaring en gesprekken met werkgevers weten we waar behoefte aan is op het gebied van vitaliteit. Onderwerpen die vaak op de agenda komen zijn ‘werkstress’ en ‘overgewicht’. We hebben daarvoor twee themapakketten samengesteld die we in detail aanpassen voor jouw organisatie en vervolgens snel uitrollen.

Wil je meer weten? Vraag naar de themapakketten: ‘Werkgeluk’ en ‘Gezond gewicht’.

De combinatie is meer dan de som der delen:

ODS verbetert vitaliteit door een combinatie van activiteiten en adviezen op het gebied van Beweging, Ontspanning, Voeding en Mindset. Vier pijlers garanderen een gezonde basis.

Voldoende en verantwoord bewegen is essentieel voor een vitaal leven. ODS organiseert sportieve activiteiten voor jong en oud. Voor beginner en gevorderde. Individueel en in een groep. We bieden ook programma’s per afdeling en bedrijf.

Van veel kanten wordt een beroep op mensen gedaan. Vanuit werk, gezin, de sociale omgeving en niet te vergeten, vanuit de digitale wereld. Hoe voorkomen we dat mensen onder de druk bezwijken, slecht slapen en dat hun energie wegebt? ODS activiteiten en programma’s brengen de nodige rust en focus.

We eten en drinken iedere dag en denken er niet altijd over na. Met ODS spijkeren we kennis bij. ODS maakt mensen bewust van wat voeding op lange termijn met je doet. We zien voeding als bron van vitaliteit.

Mensen en bedrijven die ervan overtuigd zijn dat meer bewegen, beter ontspannen en gezonder eten hen vitaler maakt, hebben de goede mindset. Dat is de basis voor gedragsverandering bij medewerkers en cultuurverandering in je organisatie. Vitaal leiderschap is daarbij essentieel en zorgt voor draagvlak, positiviteit en werkgeluk.

Wat bieden we jouw werknemers?

ODS regelt vitaliteits-acties incompany. Daarnaast kunnen je medewerkers en hun gezinsleden gebruik maken van meer dan 100 vitaliteitsaanbieders en zijn ze welkom bij de ODS evenementen.

Incompany activiteiten geven een V-boost!

Voor incompany vitaliteitsprogramma’s op afdelings- en persoonlijk niveau biedt ODS diverse oplossingen. Alles is maatwerk voor jouw organisatie of afdeling.

100+ Vitaliteitsaanbieders in de buurt van je organisatie

We stimuleren een vitale leefstijl op de werkvloer én in de thuissituatie. In samenwerking met onze aanbieders biedt ODS de medewerkers, partners, thuiswonende kinderen en gepensioneerden de mogelijkheid om deel te nemen aan: Ademtherapie, Afslanken, Aquafitness, Badminton, Boksen, Coaching, Fietsen, Fitness, Fitness PLUS, Fysiotherapie, Golf, Groepslessen, Gymnastiek, Klimmen en Boulderen, Looptrainingen, Paardrijden, Personal Trainer, Schaatsen, Ski, Spinning, Squash, Taji, Tennis, Wellness, Yoga, Zumba, Zwemmen, Zwemtraining en nog veel meer!

ODS Evenementen voor privé en zakelijke doeleinden

ODS organiseert jaarlijks evenementen waarbij medewerkers samen met collega’s, zakenrelaties en familieleden actief zijn. Het is een leuk dagje uit dat ideaal is voor de teamspirit binnen een afdeling en erg geschikt voor zakelijk netwerken.

Optie: Communicatie-advies en middelen ter ondersteuning

Heb je ondersteuning nodig voor je interne communicatie rondom de vitaliteits-acties? Dat kan via ODS! We brengen de mensen in de juiste mindset. We leveren een creatief idee op basis van de actiedoelstellingen en zorgen voor de uitvoering en levering van allerlei communicatiemiddelen. Goede communicatie geeft draagvlak en energie! Maak gebruik van onze communicatiekracht. Mail communicatie@ods-vitaal.nl voor meer informatie.

ODS werkt voor meer dan 60 grote werkgevers

Dat zeggen we met trots! Je ziet veel bekende namen staan op onze lijst van aangesloten bedrijven. Sinds de oprichting van ODS (in 1938) zijn we sterk verbonden met bedrijven in de chemie. Onze kennis en expertise op het gebied van vitaliteit is op elke branche toe te passen. We hebben dus nu steeds meer klanten en opdrachten in financiële dienstverlening, transport, gezondheidszorg, ICT en bouw. Meer en meer bedrijven, ontdekken de ODS voordelen. Vraag gerust eens na hoe zij de samenwerking met ODS ervaren. Join the club!

Wil je bedrijf aansluiting bij ODS?
Mail ons dan voor meer info of een afspraak.